نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار
شبکه های اجتماعی از جایی به کمکتان خواهند آمد که در توسعه کسب وکار و سئو سایتتان پیشرفتی نداشته و ثابت مانده باشید. شما با استفاده از محبوبیت شبکه های اجتماعی میتوانید تاثیرگذار شوید و توجه همه را به خود جلب کنید. همچنین میتوانید با استفاده از این شبکه های اجتماعی رتبه سایت خود را بهبود بخشید و در صفحات اول گوگل قرار بگیرید.
SMO چیست؟
SMO مخفف Social Media Optimization می باشد که به معنی بهینه سازی شبکه های اجتماعی است . این ویژگی تاثیر مستقیمی بر روی سئو وهمچنین محبوبیت فعالیت و کسب وکار شما دارد . تعریف اصلی این واژه را اگر بخواهیم بگوییم این میشود که مطلب شما مهم و تاثیرگذار واقع شده است . در چنین شرایطی گوگل اهمیت ویژه ای به سایت شما میدهد.
SMO چگونه روی سئو سایت تاثیر میگذارد؟
شبکه های اجتماعی معمولا با دونوع حساب کاربری برای مخاطبان )حساب کاربری شخصی و حساب کاربری تجاری ( فعالیت میکنند . هرکدام از این حساب ها تاثیر خودشان را روی سایت وکسب وکار شما میگذارند. مطالب شما باید در هردونوع حساب کاربریتان قرار بگیرد تا هرکدام به نحوی جداگانه روی محبوبیت کسب و کارتان و سئو سایتتان تاثیر بگذارد. صفحه ای که در شبکه های اجتماعی می سازید از نظر گوگل یک صفحه هم موضوع با شماست . هر لینک از آن به سایتتان به معنای افزایش ارزش سایت شما از نظر گوگل خواهد بود . گوگل به خوبی میتواند فعالیت های سایتتان را در شبکه های اجتماعی بررسی کند . تصاویر، متون و ویدئوهایتان همگی برای گوگل قابل شناسایی هستند. از طرفی میزان دنبال کنندگان واقعی سایت و کسب وکارتان در شبکه های اجتماعی از نظر گوگل بسیار مهم میباشد و به سایتتان برای فعالیت در شبکه های اجتماعی ارزش بیشتری میدهد.
به این دلیل SMO تاثیرگذار می باشد که باید مطالب و یا محصولات سایت به قدری جذاب باشد که کاربر اقدام به اشتراک گذاری آن ها در حساب کاربری شخصی خود کند .
اگر مطلب شما خیلی جذاب باشد بی اختیار کاربرانی که مطلب شما را میخوانند ، دکمه اشتراک گذاری را میزنند و با دوستان خود این مطلب شما را به اشتراک میگذارند . این خود یعنی مطلب شما در صفحه اصلی چند کاربر دیگر هم قرار خواهد گرفت و مانند یک ویروس پخش خواهد شد. به این ترتیب بازدیدکنندگان جدیدتری به سایت شما خواهند آمد.
برای مطالعه بیشتر میتوانید مراجعه کنید به : از فرصت طلایی شبکه های اجتماعی برای افزایش درآمد کسب وکارتان غافل نشوید
در کل واکنش کاربران نسبت به مطالب شما در شبکه های اجتماعی شامل این است که چه مقدار پست های شما را لایک می کنند ، چه مقدار در زیر پست های شما نظر میدهند و چه مقدار پست های شما را با دیگر دوستان خود به اشتراک میگذارند .
مزایا و تاثیرات شبکه های اجتماعی برای کسب وکارها
اگر بخواهیم از دیگر مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب وکارها بیان کنیم ، می توان به کاهش هزینه های بازاریابی اشاره کرد. در شبکه های اجتماعی از بودجه سنگین تبلیغاتی و برندینگ از طریق رسانه های جمعی و چاپی خبری نخواهد بود . استفاده از شبکه های اجتماعی این امکان را برای کسب و کارها فراهم میکند که بتوانند به اطلاعات مفیدی از مخاطبین وبازدیدکنندگان خود دست یافته و این اطلاعات را آنالیز و بررسی نمایند . به عنوان مثال میتوان فهمید که مخاطب چه علاقه مندی هایی داشته و یا دیدگاهش نسبت به محصولات و برند شما چگونه است ؟
در نهایت با جمع آوری اطلاعات و بررسی آن ها میتوان نگرش مناسبی نسبت به مخاطبین خود به دست آورد و از نتایج آن در تصمیم گیری های مهم کسب وکارمان استفاده کنیم. از دیگر تاثیرات شبکه های اجتماعی در کسب وکار میتوان به موارد زیر اشاره کرد به صورت تیتروار برایتان عرض میکنیم.
ارائه محلی جهت ارتباط جامع و موثر با مصرف کنندگان هدف.
در این شبکه های اجتماعی هیچ قانون و اجبار دست وپاگیری وجود ندارد و به راحتی میتوانید آنچه
شغل شما به نیاز جامعه پاسخ میدهد را تبلیغ کنید.
راهی بسیار کم هزینه و موثر در زمینه کسب وکار بالاتر ، روند تغییر وتحول، تولید ، خلق درآمدهای بالا
و جذب ترافیک بالای صفحات اینترنت برای وب سایت تجاری کسب وکار شما.
شبکه های اجتماعی در تجارت آنلاین و خلق مخاطبین مورد نظرو دانستن انتخاب ها و نیاز روزانه آن ها
میتوانند کمک کنند.
رقابت موجود برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی قیمتی کمتر را به مشتری پیشنهاد میکند و این
چنین مقدار بیشتری از پولشان پس انداز میشود .
هر شبکه اجتماعی چه تاثیری روی کسب وکار و سئو سایت دارد؟
بیشترین تاثیرگذاری روی سئو سایت برای واکنش های مخاطبین نسبت به مطالب شما را facebook و google+میگذارند.
گوگل پلاس
در سال های گذشته گوگل پلاس تاثیر بسیار زیادی روی سئو سایت میگذاشت . به طوری که بعد از گذشت یک روز ، شما میتوانستید نتیجه موثر آن را روی سئو سایتتان مشاهده کنید. البته این موضوع را مد نظر داشته باشید گوگل پلاس یک شبکه اجتماعی است که از خود گوگل است و زیر نظر گوگل کنترل میشود. پس اطمینان داشته باشید که به آن اهمیت ویژه ای خواهند داد. اثرگذاری این شبکه اجتماعی هنوز از بین نرفته است اما از میزان شدت آن کاسته شده است . ولی با این وجود به شما توصیه میکنیم هیچ گاه این شبکه اجتماعی را از دست ندهید.
فیسبوک
فیسبوک با بیش از 2 میلیارد کاربر، بزرگترین ترکیب جمعیتی را در میان همه شبکه های اجتماعی ، به شکل چشمگیری همه چیزهای اطرافمان را تغییر داده است. فیسبوک ابزارفوق العاده ای را برای کسب و کارتان فراهم کرده است که از طریق آن میتوانید به مشتریان بالقوه تان در سراسر جهان متصل شوید . این شبکه اجتماعی از جنبه تبلیغاتی نیز به آسان ترین شکل ممکن قابل مدیریت است و به شما امکان میدهد تا به بهترین شکل هدف گیری کنید. پیشنهاد میکنیم در این شبکه اجتماعی صفحه تجاری بسازید و مطالبتان را به
طور مستقیم در صفحه تجاری قرار دهید. اشتراک گذاری در صفحه شخصی نیز فراموش نشود زیرا این کار جزء واکنش خوب کاربر نسبت به مطالب خوب سایت به شمار می آید. همچنین میتوانید در صفحات تجاری ویا شخصی خود ویدئو قرار دهید. برای اینکه از ضرورت ساخت تبلیغات ویدئویی بیشتر آگاه شوید به مطلب دیگر ما در لینک زیر مراجعه کنید.انتشار مستقیم ویدئو در فیس بوک و همچنین لینک گرفتن از یوتیوب بسیار تاثیرگذار خواهد بود. بهتر است ویدئو خود را در یوتیوب منتشر کنید و در فیس بوک به انتشار بگذارید. با انجام این کار به سرعت دیده شدن ، سئو و محبوبیت سایتتون بسیار تاثیرگذار است .
یوتوب
یوتیوب دومین موتور جستجوگر بزرگ دنیا و متعلق به گوگل است. بنابراین وقتی در مورد بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو صحبت میکنیم ، باید به این نکته اشاره کنیم که در نتایج جستجوها معمولا ویدئوها در جایگاه بالاتری از سایر وب سایت ها قرار میگیرند .
توییتر
توئیتر مانند دیگر شبکه های اجتماعی میتواند به سئو سایت شما کمک کند اما این شدت کمک به اندازه دیگر شبکه های اجتماعی نیست . اما اگر میخواهید بازهم از این شبکه اجتماعی استفاده کنید باید مطمئن شوید که کاربران مطالبتان را با تعداد بالا به اشتراک خواهند گذاشت. اگر ریتوئیت بالا برای مطالبتان انجام شود تاثیر بسیار خوبی بر روی سئو سایتتان خواهد گذاشت.
لینکدین
اتصال به متخصصان کسب وکار در هر صنعت با استفاده از لینکدین به ساده ترین شکل ممکن صورت میپذیرد. زیرا این شبکه اجتماعی به شما این امکان را میدهد که بر اساس نوع صنعت ، عنوان شغلی و... به افرادی که میخواهید دسترسی پیدا کنید. لینکدین نیز مانند هر شبکه اجتماعی دیگر، ایجاد رابطه را بیش از هرچیز دیگری در اولویت خود قرارداده است . از همین رو، پیش از آنکه بخواهید درلینکدین از فنون فروش استفاده کنید باید با دیگران ارتباط برقرار کنید . یکی دیگر از بهترین ویژگی های لینکدین برای کسب وکار ها ، گروه های لینکدین است . کسب و کارها در بازار ها یا صنایع مخصوص به خودشان اقدام به ایجاد گروه میکنند و از دیگران میخواهند به آنها بپیوندند. همچنین لینکدین بهترین محیط برای قرار دادن مقالات شما می باشد .
اینستاگرام
اینستاگرام مانند دیگر شبکه های اجتماعی ذکرشده روی سئو سایت تاثیر نمیگذارد . از این شبکه اجتماعی فقط میتوانید برای معروف شدن و شناخته شدن برندتان استفاده کنید.
تلگرام
تلگرام هم مانند اینستاگرام تاثیر ویژه ای روی سئو سایتتان نخواهد گذاشت .اما از آنجایی که در این شبکه اجتماعی بیش از 05 میلیون کاربر ایرانی حضور دارد میتوان این شبکه اجتماعی را گزینه مناسبی برای معرفی خود و برندتان دانست .
اگر محتوای خوب ، تصاویر خوب برای کانال تلگرامی خود داشته باشیم و محتوای خود را به صورتی بنویسیم که خواننده را ترغیب کند و ادامه مطلب را در سایت دنبال کند میتوانید بازدید کنندگان سایتتان را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
در پایان لازم است عرض کنیم این بر عهده شماست که بررسی کنید و ببینید کدام یک از شبکه های اجتماعی
ذکر شده میتواند مناسب کسب وکارتان باشد . یکی از مواردی که باید بررسی کنید میزان مطابقت و هماهنگی
شبکه های اجتماعی با نحوه فعالیت شما و کسب وکارتان است که بسار مهم می باشد.
کامنت خود را بگذارید